dissabte, 3 d’octubre del 2009

Catalans idiotes

Si ets català com jo, el més probable es que siguis idiota, com jo. El 99% dels catalans som idiotes. La resta, son botiflers, pispes, o ambdues coses. El percentatge de Catalans idiotes varia depenent de l'estrat social. Entre els Catalans normals, com tu o jo, la idiotesa arriba a un 99.9%. Entre la classe política, està per sota del 10%. La idiotesa ha estat lligada als Catalans des dels seus orígens. Per començar, hem de reconèixer que Catalunya té el seu origen a la Marca Hispànica. Es podria haver dit de moltes maneres, Marca Catalaunica, Marca Barcelonesa, Marca de Perpinyà, Marca de l'Alt Urgell, Marca de Perelada, ..., però no, li van posar, HISPÀNICA. Mil cent anys més tard, ens trobem que les línies aérees catalanes son Spanair (un altre cop la mateixa arrel), Vueling (Spanglish) o Clickair en pur anglès.
Com us deia, entre el polítics, el nivell d'idiotesa es molt mes baix. La majoria es guia per motius personals i tant els hi és el futur de Catalunya i dels Catalans. Per sortir a la foto, son capaços de canviar les lleis aprovades per tots els Catalans, per guany familiar, no tenen cap vergonya en col.locar familiars i amics ineptes als departaments sota el seu control (típic exemple de nepotisme) o de desviar fons d'institucions i fundacions per lucre personal i d'altres obscurs destins. No em digueu que no son llestos. Tu i jo, treballant com rucs, ells gaudint de la vida, i al final, els escollim cop rera cop.
Personalment, ja n'estic cansat de ser idiota. Ja sé que son 1200 anys d'idiotesa i que deu estar imbuïda en els nostres gens, però ja es hora de desfer-nos dels “xuclaires” que ens han enfonçat en els últims 700 anys.

2 comentaris:

  1. Amic Fariseu, t'estava esperant des de fa molts dies, masses! Per fi t'has dignat a deleitar-nos amb la teva fina i penetrant ploma!!!
    Moltes gràcies pels teus el·logis. Si, jo soc un dels IDIOtes dels que parles. I ho poso en majúscules, però a mitges, perquè efectivament ho soc i m'en sento en molts sentits, però si que n'hi ha un que em salva una mica de ser-ho del tot i això m'alegra: des de ja fa uns anys que jo no els trio pas. Jo soc un dels que ja fa unes quantes eleccions que no voto. I cada vegada en som més. Simptomàtic, no?
    Perquè, malauradament, cada dia que passa sembla que la cosa no va a millor, sinó tot el contrari i que l'únic remei que ens queda és fer servir el teu cognom:
    Si et fa mal...

    ResponElimina
  2. Bona foto per acompanyar un post discutible. Hem de fer país, el que encara no sé es com! Jo sí voto. Vaig deixar de fer-ho i la conseqüència és que van sortir els dolents i van entrar els pitjors. Hi vaig tornar a votar. Ho sento, però el meu tarannà idiota no em permet pensar allò de : "com pitjor, millor".

    ResponElimina